Un premier avertissement ou l'incipit du Méridien de Greenwich
Název česky | První upozornění, čili incipit románu Le Méridien de Greenwich |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2002 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Etudes Romanes de Brno |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Písemnictví, mas-media, audiovize |
Klíčová slova | Jean Echenoz; incipit; l'effet du réel; l'ere du soupçon; Nathalie Sarraute; Roland Barthes; Milan Kundera; metafiction |
Popis | Nesčetné množství autorů již mnohokrát podtrhlo význam několika prvních vět, prostřednictvím nichž vstupuje čtenář do světa fikce a díky nimž je vtažen do hry, kterou text románu rozehrává. Tak lze při bližším pozorování tohoto strategického místa v prvním románě Jeana Échenoze vystopovat náznaky jistých aspektů psaní, jež budou později rozvíjeny v podobě nenucené hry s tématy, jež si oblíbila francouzská moderní literární kritika. Jde především o pojmy jako zdání mimotextové reference, zpochybnění tradičních součástí románového vyprávění, pojem realismu či hra s narativní perspektivou. |
Související projekty: |