Otevřenost školy vůči okolí a její podpora

Logo poskytovatele
Autoři

HLOUŠKOVÁ Lenka

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova open of the school; social relation of the school and the community; support of the opening school; contents analysis; grounded theory;
Popis Vztahy školy a okolí jsou nejen palčinou otázkou z hlediska začlenění školy do svého okolí, ale vystupují do popředí i jako jedna z dimenzí kvality života školy. Otevřenost školy se ukazuje jako jeden z předpokladů dobrých vztahů školy a okolí. Příspěvek se týká dvou dílčích otázek ve vztahu k otevřenosti školy. První otázka se týká toho, jak lze podporovat otevřenost školy vůči okolí. Odpovědi přináší metoda obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol. Druhá otázka vztažená k otevřenosti školy se věnuje tomu, jak podporovaná otevřenost přispívá k sociálním vztahům školy a okolí. Odpověď lze nalézt v podobě zakotvené teorie.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.