School-climate assessment: A proposal for assessment procedure which would be both immediately meaningful while retaining the possibility for comparison
Název česky | Diagnostika školního klimatu: Návrh metodiky kombinující focus groups a dotazníkovou metodu. |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2005 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Dotazníky na školní klima coby převažující diagnostický nástroj v literatuře o školním klimatu mají několik závažných nevýhod. Některé nevýhody vyplývají z podstaty dotazníkové metody samotné (vysoce strukturované - redukující, žádná kontrola sdílení významů -validity). Jiné nevýhody vyplývají z šíře pojmu klima - které aspekty úprostředí jsou smysluplnými prvky klimatu konkrétní školy?, jsou tyto prvky stejné napříč školami, školními kulturami, školskými systémy? Ve svém příspěvku navrhuji diagnostický postup kombinující focus groups a následné dostazníky se studenty a jejich učiteli, interpretační rámec a prezentuji výsledky aplikace tohoto postupu na pěti českých školách. |
Související projekty: |