Hábova "Musik der Freiheit" pohledem německy píšící muzikologie

Logo poskytovatele
Autoři

SPURNÝ Lubomír

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Musicologica Brnunensia
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova Alois Hába; music; reception; microtonality
Popis Práce se zabývá reflexí Hábova díla v německé muzikologii. Historii a proměnu zájmu o Hábovu Musik der Freiheit lze s ohledem na německou muzikologickou diskusi ohraničit dvěma milníky: prvním z nich jsou publikace Hanse Mersmanna, Musik der Gegenwart (1924) a Die moderne Musik seit der Romantik (1927), druhým pak Danuserova kniha Die Musik des 20. Jahrhunderts z roku 1984. Dvě posledně jmenované knihy patří do řady Handbuch der Musikwissenschaft, resp. Neues Handbuch der Musikwissenschaft. Hranice, která je vymezena oběma svazky, není pouze symbolická. V obou pracích se zobrazuje příznačná proměna, kterou vnímání Hábovy hudby během více jak půlstoletí prošlo.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.