Hábova "Musik der Freiheit" pohledem německy píšící muzikologie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Musicologica Brnunensia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | Alois Hába; music; reception; microtonality |
Popis | Práce se zabývá reflexí Hábova díla v německé muzikologii. Historii a proměnu zájmu o Hábovu Musik der Freiheit lze s ohledem na německou muzikologickou diskusi ohraničit dvěma milníky: prvním z nich jsou publikace Hanse Mersmanna, Musik der Gegenwart (1924) a Die moderne Musik seit der Romantik (1927), druhým pak Danuserova kniha Die Musik des 20. Jahrhunderts z roku 1984. Dvě posledně jmenované knihy patří do řady Handbuch der Musikwissenschaft, resp. Neues Handbuch der Musikwissenschaft. Hranice, která je vymezena oběma svazky, není pouze symbolická. V obou pracích se zobrazuje příznačná proměna, kterou vnímání Hábovy hudby během více jak půlstoletí prošlo. |
Související projekty: |