Ekologická výchova jako nástroj k zajištění udržitelného rozvoje v profesionální přípravě učitelů

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2005
Druh Článek ve sborníku
Konference Co znamená udržitelnost pro univerzity?
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.czp.cuni.cz/knihovna/konf0509/sbornik.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Education for sustainable development; standard of undergraduate ecological/ environmental teacher training; eco-pedagogical teacher competence
Popis Autorka se zamýšlí nad proměnou kurikula učitelského vzdělávání v kontextu potřeb udržitelného rozvoje (UR). Ekologickou výchovu (EV) chápe jako určující dimenzi výchovy pro UR. Poukazuje na možnosti utváření způsobilosti úspěšně vést EV. Opírá se o návrh standardu pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů. Uvádí klíčová témata v návaznosti na vzdělávací oblasti Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a přehled studijních disciplín ze studijního programu pro učitelství 1. st. ZŠ z PdF MU Brno, které přispívají k rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.