Inovační potenciál jako předpoklad rozvoje kultury škol (Příklad otevřenosti škol vůči okolí)

Logo poskytovatele
Autoři

HLOUŠKOVÁ Lenka

Rok publikování 2005
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova school culture; school openness towards external environment;
Popis Klíčovou otázkou přísvěvku je otázka: kde a jak silný inovační potenciál pro rozvoj kultury škol se skrývá v otevřenosti škol vůči okolí. Inovační potenciál je interpretován na základě obsahové analýzy volných odpovědí ředitelů základních škol o otevřenosti škol vůči okolí. Otevřenost škol se projevuje v činnostech, jako je prezentace školy, úsilí o sociální soudržnost mezi školou a okolím, ve spolupráci školy se subjekty okolí. Otevřenost škol podporuje práce se zdroji a dosahování hodnot na základě principů ve vztahu ke komunikaci a spolupráci O prezentaci škol (o tzv. informační otevřenosti) můžeme říci, že podléhá sebeobnovujícímu se inovačnímu procesu bez výrazné tendence ředitelů škol něco měnit. V případě vztahové otevřenosti (kategorie úsilí o sociální soudržnost, spolupráce školy se subjekty okolí) ředitelé vyjadřují silnou tendenci měnit zejména spolupráci školy se subjekty okolí. Silný inovační potenciál najdeme v i případě hodnot a principů, kde ředitelé vyjadřují tendenci posílit míru otevřenosti ve vzájemných vztazích školy a okolí a posílit motivaci k otevřenosti u aktérů z okolí.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.