E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DRÁŠIL Pavel PITNER Tomáš

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Technologie pro e-vzdělávání 2006
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Obor Informatika
Klíčová slova Web 2.0; E-learning 2.0; REST; Adaptive XML Inclusions
Popis Současné obecné trendy v nahlížení na web jako na platformu pro zveřejňování, komunikaci a sdílení se odrážejí i v jeho měnícím se využití ve vzdělávání. Tento příspěvek nastiňuje posuny ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označované jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivismus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci (platformě "L2"), umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principům konektivizmu a kolaborativního učení.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.