Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých

Autoři

ŠEĎOVÁ Klára NOVOTNÝ Petr

Rok publikování 2006
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova education needs;adults;research
Popis Článek prezentuje některé výsledky reprezentativního dotazníkového šetření zaměřeného na vzdělávání dospělých realizovaného v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje podporovaného Ministerstvem práce a sociálních věcí a realizovaného na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Článek se zabývá především problematikou vzdělávacích potřeb coby stavu jistého vzdělanostního či kompetenčního nedostatku. Řeší otázku, v jaké míře čeští dospělí po ukončení počátečního vzdělávání mají potřebu dále se vzdělávat a v jaké míře ji skutečně realizují. Dále jsou v textu hledány souvislosti mezi povahou vzdělávacích potřeb a individuálních charakteristik dospělých, kteří do dalšího vzdělávání vstupují, respektive nevstupují. Diskutován je vliv profesního a ekonomického postavení, vzdělání, věku i některých jemnějších subjektivních proměnných, jako jsou budoucí životní plány jednotlivce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.