Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogika |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | education needs;adults;research |
Popis | Článek prezentuje některé výsledky reprezentativního dotazníkového šetření zaměřeného na vzdělávání dospělých realizovaného v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje podporovaného Ministerstvem práce a sociálních věcí a realizovaného na Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Článek se zabývá především problematikou vzdělávacích potřeb coby stavu jistého vzdělanostního či kompetenčního nedostatku. Řeší otázku, v jaké míře čeští dospělí po ukončení počátečního vzdělávání mají potřebu dále se vzdělávat a v jaké míře ji skutečně realizují. Dále jsou v textu hledány souvislosti mezi povahou vzdělávacích potřeb a individuálních charakteristik dospělých, kteří do dalšího vzdělávání vstupují, respektive nevstupují. Diskutován je vliv profesního a ekonomického postavení, vzdělání, věku i některých jemnějších subjektivních proměnných, jako jsou budoucí životní plány jednotlivce. |
Související projekty: |