Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils
Název česky | K problematice učebního stylu a školní úspěšnosti u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2006 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat individuální preference při učení žáků druhého stupně základní školy – se zaměřením na žáky inklinující k trémě a žáky-trémisty (tj. zjistit, co žák dělá a co mu nejlépe vyhovuje, když se učí) a dále prozkoumat jejich souvislosti s dosahovanými výsledky učení, školní úspěšností žáků, a to i s ohledem na zjištění rozdílů mezi chlapci a dívkami ve sledovaných proměnných. K diagnostice stylu učení byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení (LSI) autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překladu a úpravě J. Mareše) a ke zjištění míry trémy Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů. |