Issues of learning styles and academic achievement at pupils prone to test-anxiety and test-anxious pupils

Název česky K problematice učebního stylu a školní úspěšnosti u žáků inklinujících k trémě a žáků-trémistů
Autoři

STRÁNSKÁ Zdenka

Rok publikování 2006
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zmapovat individuální preference při učení žáků druhého stupně základní školy – se zaměřením na žáky inklinující k trémě a žáky-trémisty (tj. zjistit, co žák dělá a co mu nejlépe vyhovuje, když se učí) a dále prozkoumat jejich souvislosti s dosahovanými výsledky učení, školní úspěšností žáků, a to i s ohledem na zjištění rozdílů mezi chlapci a dívkami ve sledovaných proměnných. K diagnostice stylu učení byla použita česká verze amerického Dotazníku stylů učení (LSI) autorů R. Dunnové, K. Dunna a G. Price (v překladu a úpravě J. Mareše) a ke zjištění míry trémy Škála klasického strachu, sociálně situační anxiety a trémy (KSAT) O. Kondáše. Byl zjišťován též školní prospěch žáků z vybraných předmětů.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.