Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním kontextu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, řada pedagogická |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | human resources;lifelong learning;education |
Popis | Výzkumy vážící se k otázkám vzdělávání dospělých v České republice v poslední době ukazují, že pracovní a profesní kontext je rozhodující determinantou motivace a participace na vzdělávání. Text tyto kontextuální proměnné rekapituluje a pojmenovává sílu jejich vlivu na participaci dospělých na vzdělávání obecně na příkladu neformálního vzdělávání, a také ukazuje, jak se tyto vlivy mohou lišit u specifických skupin dospělých určených vzděláním, profesním zařazením, sektorem působení a pod. Empirická složka textu je založena na datech získaných dotazníkovým šetřením realizovaným v rámci projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje (MPSV ČR). |
Související projekty: |