K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MINÁŘOVÁ Eva ŠTĚPÁNEK Kamil

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference MAŇÁK, J. - JANÍK, T. (eds.) Problémy kurikula základní školy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova relations between subject - independent thinking - creativity - project teaching - history - Czech language - media education
Popis Při rozvíjení samostatného myšlení a tvořivostí žáků nejsou dostatečně uplatňovány mezipředmětové vztahy. Při poznávání dějin 20. století je jednou z možností nápravy projektová výuka v mediální výchově. Nabídka české kinematografie týkající se historie je často poplatná době, a proto je třeba provést výběr a zvážit, jaká propojení dějepisu se nabízejí v kurikulu druhého stupně základní školy s literární, jazykovou, slohovou a komunikační výchovou, popřípadě s jinými. Uvedená prezentace vyučovacího projektu po zhlédnutí zfilmovaného literárního díla se jeví jako možný impuls pro integraci a koordinaci mezi vzdělávacími oblastmi.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.