Konstruktivismus v inovativních vzdělávacích programech v české škole
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2006 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U11. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Constructivismus; Step by Step; Health Promoting School |
Popis | Příspěvek je věnován konstruktivismu v inovativních vzdělávacích programech v České republice. Jako ucelené vzdělávací programy, které se hlásí ke konstruktivismu byly vybrány program Začít spolu a Program podpory zdraví ve škole. Cílem příspěvku je zjistit pomocí výzkumného nástroje sestaveného Elizabeth Murphy (1997), zda tyto vzdělávací programy nesou znaky konstruktivismu a zda se tedy oprávněně označují jako konstruktivistické. Bylo zjištěno, že v programu Začít spolu je až na výjimku jednoho ukazatele možné vysledovat všechny znaky požadované výzkumným nástrojem. V Programu podpory zdraví ve škole se důkazy o některých znacích hledaly obtížně, ale můžeme říci, že oba jmenované programy obsahují většinu ukazatelů a zcela právem se prezentují jako konstruktivistické. |
Související projekty: |