Konstruktivismus v inovativních vzdělávacích programech v české škole

Autoři

KORCOVÁ Kateřina

Rok publikování 2006
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. U11.
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Constructivismus; Step by Step; Health Promoting School
Popis Příspěvek je věnován konstruktivismu v inovativních vzdělávacích programech v České republice. Jako ucelené vzdělávací programy, které se hlásí ke konstruktivismu byly vybrány program Začít spolu a Program podpory zdraví ve škole. Cílem příspěvku je zjistit pomocí výzkumného nástroje sestaveného Elizabeth Murphy (1997), zda tyto vzdělávací programy nesou znaky konstruktivismu a zda se tedy oprávněně označují jako konstruktivistické. Bylo zjištěno, že v programu Začít spolu je až na výjimku jednoho ukazatele možné vysledovat všechny znaky požadované výzkumným nástrojem. V Programu podpory zdraví ve škole se důkazy o některých znacích hledaly obtížně, ale můžeme říci, že oba jmenované programy obsahují většinu ukazatelů a zcela právem se prezentují jako konstruktivistické.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.