Inovativnost v sociálním podnikání - zbytečnost nebo nutnost?

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Ekonomicko-správní fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŽÍTEK Vladimír

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Determinanty sociálneho rozvoja - Sociálne podnikanie V.
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova Innovation; organizational innovation; social enterprise; effectiveness; benefit
Popis Touha po vylepšení pozice Evropské unie v globální ekonomice vyústila v přijetí ambiciozní a minimálně z časového hlediska nerealistické Lisabonské strategie. Ta uvedla v život především pojem zvyšování konkurenceschopnosti. K tomuto cíli pak vede jedině dostatečně rychlé uvádění inovací všeho typu (technické, organizační, procesní, marketingové) na trh. Lze však dokázat, že inovativnost a konkurenceschopnost nejsou jen záležitostí soukromého na zisk orientovaného sektoru, ale že mají své místo i v neziskové oblasti, specificky pak v oblasti sociálního podnikání. S využitím obecných poznatků veřejné ekonomie (efektivnost veřejného sektoru, paretovská efektivnost, maximalizace užitku) příspěvek argumentuje ve prospěch nezbytnosti inovativních přístupů v sociálním podnikání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.