ICT a moc před tabulí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V názvu této kapitoly se slévají dvě témata. Prvním z nich je téma moci před tabulí, tedy problém interpersonálního vlivu, který učitel uplatňuje ve třídě. Druhým z nich je vstup informačních a komunikačních technologií do prostředí školy a jeho důsledky pro výchovně vzdělávací proces. Na průsečíku těchto dvou témat se otevírá otázka, zda zapojení ICT do výukové práce učitele nějakým způsobem ovlivňuje mocenské vztahy mezi učitelem a žáky. Troufáme si tvrdit, že takto položenou otázku u nás dosud nikdo empiricky nezkoumal. Je tomu jednak proto, že naše i zahraniční studie věnované na ICT ve vzdělávání se koncentrují především na průzkum toho, jaké didaktické možnosti nové technologie přinášejí. Zároveň u nás není populární ani téma učitelské moci, které je ovšem v zahraničí obligátní součástí učebnic pedagogické komunikace. Cílem tohoto textu je obě tato témata propojit a na výše položenou otázku hledat odpověď prostřednictvím analýzy empirických dat z kvalitativního výzkumného šetření. |
Související projekty: |