Reportování o společenské odpovědnosti podniku

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Ekonomicko-správní fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KAŠPAROVÁ Klára

Rok publikování 2007
Druh Článek ve sborníku
Konference Problematika Corporate Social Responsibility se zaměřením na lidský kapitál, Gender Studies a environmentální management
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova Corporate Social Responsibility (CSR) stakeholders reporting annual reports sustainability reports
Popis Společenská odpovědnosti podniku (CSR) se teoretikové managementu systematicky věnují již od 50. let minulého století. Za zlomový rok je pokládán rok 1953, kdy H. R. Bowen vydává svou knihu Social Responsibilities of the Businessman, ve které uvádí první definici společenské odpovědnosti. Vývoj společenské odpovědnosti byl dále posunut definováním tzv. železného zákona Davisem v 60. letech a propojením CSR se stakeholderskou teorií v 80. letech min. století. V současné době se většina výzkumů zaměřuje na zjištění, zda CSR aktivity přináší podniku nějaké výhody a zda se do nich tedy vyplatí investovat. Z jednotlivých výzkumů je patrné, že mezi teoretiky a výzkumníky nastává shoda ohledně toho, že CSR aktivity přináší výhody např. v podobě zvýšení zisku, lepšího přístupu k dodatečnému kapitálu, zlepšení image, zvýšení obratu a loajality zákazníků, zvýšení schopnosti získat a udržet kvalitní zaměstnance, udržení kroku s konkurenty a požadavky trhu či možné snížení zákonného dohledu a zákonných opatření. Zároveň však docházejí k závěru, že tyto výhody lze využít jen tehdy, když bude podnik o svých CSR aktivitách informovat. Cílem příspěvku je poukázat na to, co brání podnikům propagovat tyto CSR aktivity, jaké jsou v současnosti nejpoužívanější kanály pro zviditelnění těchto aktivit, jaký je nejčastější způsob implementování těchto informací do výročních zpráv a jak se jejich obsah mění v průběhu času.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.