Observancia y violación de los principios de cortesía en los textos publicitarios

Název česky Dodržování a porušováni zdvořilostního principu v reklamních textech
Autoři

STEHLÍK Petr

Rok publikování 2007
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Études Romanes de Brno
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova politeness principles; advertising text; pragmatics
Popis Tento článek se zabývá zachováváním a porušováním principu zdvořilosti ve španělských reklamních textech. Po nastínění některých problémů spojených s aplikací zmíněného principu v oblasti reklamy obecně je věnována zvláštní pozornost dvěma konkrétním jazykovým jevům, jež ovlivňují míru zdvořilosti reklamního textu: rozkazovacímu způsobu a oslovení (tykání/vykání).

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.