Chtějí se rodiče učit? Rodinné a rodičovské vzdělávání očima potenciálních účastníků.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | parents; family life education; parenting education; attitudes; sources |
Popis | Článek se zabývá rodičovským vzděláváním coby součástí systému celoživotního vzdělávání. Na základě dat z kvalitativního výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dětí do 15 let ukazuje postoje českých dospělých k rodičovskému vzdělávání. Nasbíraná data poukazují na velkou variabilitu v postojích a názorech na účelnost a užitečnost tohoto typu vzdělávání, rodiče lze obecně rozčlenit do tří skupin na příznivce, vlažné a odpůrce. Výsledky ukazují, že rozhodnutí k rodičovskému vzdělávání, stejně jako volba vzdělávacích zdrojů a formy vzdělávání, jsou v mnohem větší míře motivovány emocionálně než racionálně. Dále naznačují, že rodiče člení vzdělávací zdroje do dvou základních typů, na zdroje expertní a peer vrstevnické zdroje, přičemž každý z těchto typů plní v rodičovském vzdělávání a obecně v životě rodičů svébytné funkce. |
Související projekty: |