Jak zkoumat ICT v každodenní práci učitele aneb videostudie jako kvalitativní metoda
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | teacher; research in education; qualitative methods; grounded theory; video studies; ICT |
Popis | Příspěvek sumarizuje základní metodologické obrysy výzkumného projektu Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele (grant GA ČR č. 406/06/1022), na němž autoři aktuálně pracují. Snaží se ukázat, zda a jakým způsobem je videostudie jako metoda sběru dat využitelná v kvalitativním výzkumném designu. Diskutuje se zde rovněž užitečnost propojení dat z videostudie s daty z hloubkových rozhovorů pro dosažení komplexnější perspektivy při zkoumání edukační reality. Zároveň se předkládá k nahlédnutí analytický postup při práci se získanými daty. |
Související projekty: |