Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen

Autoři

JAKUBEC Ondřej

Rok publikování 2008
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Theatrum historiae 3. Sborník prací Katedry historických věd Fakulty filozofické Univerzity Pardubice
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Klíčová slova Chrudim; epitaphs; Matouš Radouš; renaissance painting; confession; confessional identity; visual media; commemoration
Popis Příspěvek je věnován konkrétnímu monumentu - epitafu chrudimského měšťana, díla chrudimského malíře Matouše Radouše. Práce naznačuje, že epitafy mohou být interpretovány nejen jako umělecká díla, ale i jako svébytné historiko-antropologické prameny, které díky své originální ikonografii naznačují možnou konfesní orientaci objednavatele.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.