Renesanční epitaf jako médium konfesijní identity v prostředí předbělohorské Chrudimi. Památník Tomáše Lvíka Domažlického (1616) a Salomeny Francové z Liblic (1619) jako historicko-antropologický pramen
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Theatrum historiae 3. Sborník prací Katedry historických věd Fakulty filozofické Univerzity Pardubice |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | Chrudim; epitaphs; Matouš Radouš; renaissance painting; confession; confessional identity; visual media; commemoration |
Popis | Příspěvek je věnován konkrétnímu monumentu - epitafu chrudimského měšťana, díla chrudimského malíře Matouše Radouše. Práce naznačuje, že epitafy mohou být interpretovány nejen jako umělecká díla, ale i jako svébytné historiko-antropologické prameny, které díky své originální ikonografii naznačují možnou konfesní orientaci objednavatele. |