Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2008 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek je další z řady výstupů výzkumného projektu Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha (GAČR, 406/07/0845). Cílem výzkumu je přispět k poznání teorie a praxe práce ředitelů škol v kontextu rozvoje jejich životní a profesní dráhy. Životní a profesní dráhu vnímáme jako pomyslnou linii utvářenou jedincem podle jeho životních cílů. Výzkum je koncipován jako kvalitativní šetření s použitím biografického designu a specifické metody životní historie (life history). V příspěvku se zaměříme především na hlavní identifikované určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů českých škol. Neboli představíme klíčové faktory, které utvářely a utvářejí životní a profesní dráhu ředitele školy. Takové faktory sledujeme v horizontální i vertikální rovině. Na vertikální ose představíme kritické události spojené s profesní kariérou od nástupu do škol až do dnešních dnů. Na horizontální ose sledujeme u ředitelů vývoj jejich myšlení a jednání z hlediska individuálních přístupů k procesům řízení a vedení. |
Související projekty: |