Řízení školy na vesnici: Případová studie

Autoři

SEDLÁČEK Martin

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U13, Brno
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Obor Řízení, správa a administrativa
Klíčová slova school management and leadeship; headmasters role; qualitative research; case study
Popis V textu jsou prezentovány některé z hlavních výsledků výzkumné studie zaměřené na specifika řízení vesnické školy. Hlavním cílem výzkumu bylo poznání role ředitele školy v procesech řízení a identifikování klíčových faktorů, které tuto roli ovlivňují. Prostředkem poznání se stal kvalitativní design případové studie. Výsledkem analýzy získaných dat je představení ředitelky a jejího přístupu k řízení v jedné konkrétní škole. Ukázány a vysvětleny jsou nejprve hlavní determinanty tohoto přístupu. Následně popisuji klíčové řídící strategie a opomenuty nejsou ani širší dopady zvoleného stylu.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.