Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Firma a konkurenční prostředí 2009. Sborník z mezinárodní vědecké konference. 5. část. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Questionnaire; prevention specialist; Minimal preventive program; attitude; prevention; school; addiction; experience; pupil |
Popis | Závislosti na substancích a návykové chování představují významné rizikové součásti životního stylu dětí a dospívajících. Na preventivní působení je třeba se zaměřit jak v rodině, tak později ve školním prostředí. Minimální preventivní program představuje účinný nástroj, na jehož podkladě každá základní a střední škola a školské zařízení mohou sestavit, realizovat a vyhodnocovat vlastní opatření na ochranu populačního segmentu dětské a adolescentní populace před vznikem a rozvojem patologických závislostí. Na 26 školách moravského regionu byla uskutečněna pilotní studie, která mapovala postoje a zkušenosti metodiků prevence sociálně patologických jevů a úspěšnost implementace preventivních aktivit do výuky. |
Související projekty: |