Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žáků a k jejich vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PORTEŠOVÁ Šárka BUDÍKOVÁ Marie KOUTKOVÁ Helena

Rok publikování 2009
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogika
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova gifted; talented
Popis Výzkum postojů pedagogů i širší rodičovské veřejnosti k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ, tak u rodičů dětí základních škol. Výzkum se zabývá zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označena jako kontakt s nadáním a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím, vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání (Attitudes Toward Giftedness Scale), autorů Gagné a Nadeau (1985). Výzkum předkládá některé další otázky, kterým by bylo vhodné se věnovat v následujích výzkumech
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.