Centones: Recycled Art or the Embodiment of Absolute Intertextuality?
Název česky | Centony: recyklované umění či ztělesnění absolutní intertextuality? |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2008 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Radová Irena (ed.). Laetae segetes iterum |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Písemnictví, mas-media, audiovize |
Klíčová slova | ancient cento; intertextuality |
Popis | Článek se věnuje problematice literární hodnoty pozdně antických centonů - básní složených z citátů z Vergilia či Homéra. Po stručném historickém přehledu centonární poezie následuje komentář k centonární poetice, jak ji formuloval Ausonius v úvodním dopise ke své skladbě Cento nuptialis. Autorka dále uvádí několik typických příkladů kritiky centonů. Proces skládání centonů je následně analyzován z hlediska moderních recepčních teorií, poststrukturalistického konceptu intertextuality a v neposlední řadě i v kontextu saussurovské diferenční teorie jazyka. Autorka dospívá k závěru, že centony představují vysoce inovativní a zcela legitimní literární formu. |
Související projekty: |