Critical Incidents in Professional Paths of Headteachers (Examples from the Czech Republic)
Název česky | Kritické momenty v profesní dráze ředitelů škol (příklady z České republiky) |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2009 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Cílem příspěvku je identifikovat kritické události v průběhu profesionální dráhy ředitelů českých základních škol(6-15). Kritické události rozkrýváme prostřednictvím metody životního příběhu. Vývoj profesní dráhy ředitelů škol časově omezujeme na období od konce střední školy až po první fázi výkonu ředitelské funkce. V rámci tohoto období se vyjevilo několik zásadních událostí a to v následující posloupnosti: výběr vysoké školy, pocit profesního naplnění, oslovení s nabídkou pozice ředitele, nástup do funkce ředitele, ztotožnění se s ředitelskou rolí. Na základě těchto událostí se pokusíme specifikovat potřeby ředitelů základních škol ve vztahu k podpoře dovedností kariérového managementu. Na základě našich dat se jeví jako zásadní zjištění, že profilace profesní dráhy ředitelů základních škol eliminuje potřebu rozvoje dovedností kariérového managementu ve vztahu k vlastní kariéře. |
Související projekty: |