Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Fulltext |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | AERA; BERA; CERA; qualitative research; ethical guidelines; educational sciences; educational research; reporting of outcomes; publishing; research process |
Popis | Stať objasňuje problematiku etického kodexu, která dosud není v české pedagogické vědě začleněna. Přitom s rostoucím počtem výzkumných prací a s aplikací mnoha nových přístupů a metod se zvyšuje riziko narušování morálních norem a pravidel, jak při realizaci výzkumu, tak při publikování jeho výsledků. Autoři proto argumentují, že i v české pedagogické vědě je žádoucí zformulovat a přijmout etický kodex. Odkazují přitom na etické kodexy v zahraničním pedagogickém výzkumu a formulují první návrh etických pravidel pro český pedagogický výzkum. |