Kakoje obrazovanie neobchodimo dlja globalizirovanoj kultury?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Filosofia obrazovanija |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | education; labour market; unemployment; qualification |
Popis | V dnešní ekonomice je stále větší důraz kladen na využití vědění a informací. Vzdělanostní struktura populace je vizitkou kulturní vyspělosti země. Právo na vzdělání by měl mít každý, kdo po něm touží. Vzdělanostní společnost (knowledge society) však, podle zkušeností ekonomicky vyspělých zemí Evropy, neřeší problémy nízké konkurenceschopnosti, vysoké míry nezaměstnanosti, rozvoj demokracie a občanské společnosti. Stať pojednává o proměnách vzdělání v transformující se ekonomice a jejich důsledcích pro trh práce a společnost. |