Problematika podpory žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2007 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Otázky, spojené s podporou žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním v základní škole, se stále více dostávají do popředí. Jedním z důvodů je i nárůst počtu chronicky nemocných dětí. V textu je vymezena problematika nemocných dětí včetně jejich klasifikace. S takovýmto dítětem se učitel během své praxe velmi pravděpodobně setká. Jeho úkolem je dítě podpořit, ve spolupráci s rodiči přispět k překonání obtížných situací a zachovat kontinuitu vzdělávacího procesu. V rámci podpory je nutná spolupráce pedagogů ze škol při nemocnicích či zdravotnických zařízeních s cílem zajistit potřeby dítěte a snížit tak dopad nemoci. Jednou z možností podpory a intervence v dané oblasti je i výzkumný projekt Comenius 2.1 TIMSIS, jehož cílem je vytvoření materiálů pro učitele a rodiče nemocných žáků. |
Související projekty: |