Aplikace etap volby povolání v pedagogice.

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana ČAVNICKÁ Martina

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Sociální pedagogika ve střední Evropě
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova vocational selection pedagogy
Popis V příspěvku jsme se pokusili o aplikaci některých poznatků o vývoji volby povolání do poradenství a pedagogiky v prostředí základní školy. Stanovení vhodného přístupu a poradenství u žáků na základní školy musí respektovat jejich vývojovou úroveň a osobnostní zralost. Vzhledem k tomu, že období adolescence je poměrně dlouhou vývojovou etapu mezi dětstvím a dospělostí, je potřebné zohlednit informace o kvalitativní proměně způsobu uvažování v období dospívání, což umožňuje přesah konkrétní reality a změnu vztahu k časovém dimenzi. Dospívající začínají uvažovat o své budoucnosti a uvědomují si význam svých aktuálních rozhodnutí pro jejich budoucí život. Začínají uvažovat i o svém budoucím povolání, v čemž jim může být nápomocna škola i další odborné instituce.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.