Problémy v sociální adaptaci dětí s dyslexií

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

POLEDŇOVÁ Ivana STRÁNSKÁ Zdenka

Rok publikování 2009
Druh Článek ve sborníku
Konference Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy. Sborník příspěvků z mezinárodní konference.
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Obor Psychologie
Klíčová slova social adaptation; dyslexia
Popis Dyslexie či šířeji tzv. specifické poruchy učení jsou jedním z aktuálních problémů současného školství. Příspěvek vychází ze systémově pojatého konceptu tzv. Začarovaného kruhu poruch učení, který předpokládá propojenost několika systémů: systému sebehodnocení dítěte, systému rodinných nároků a očekávání a systému školy se svými výkonovými nároky. Zabývá se rovněž péčí o tyto děti a zdůrazňuje význam osobnosti učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.