E-learning 2.0 v informatice na Masarykově a Vídeňské univerzitě

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

PITNER Tomáš GREGAR Tomáš

Rok publikování 2010
Druh Článek ve sborníku
Konference Informatika XXIII/2010
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Obor Informatika
Klíčová slova E-learning 2.0; LMS; web 2.0
Popis Příspěvek se pokouší nastínit způsoby použití a zdůvodnit význam služeb označovaných jako Web 2.0 v elektronické podpoře výuky, seznámí s pojmem E-learning 2.0 a konektivizmus, z něhož z pohledu pedagogické metody vychází. Poukáže na rozdílné nazírání na povahu těchto služeb z pohledu velkých systémů LMS nasazených na Masarykově a Vídeňské univerzitě a na způsoby, jakými se tyto systémy s fenoménem Web 2.0 vypořádávají. Univerzitní systémy podpory výuky nabízí v rozšiřující se míře nástroje typické pro komunitní služby a sociální sítě zahrnované pod aplikace Web 2.0. Kromě toho je možné využít a dokonce integrovat za určitých podmínek služby třetích stran, jako je například Google. Zmiňuje se rovněž o nástrojích a systémech pro práci se sémantikou výukových zdrojů a uvádí relevantní projekty řešené na pracovišti autorů. Upozorní na potíže, které se při nasazení dalších služeb typicky vyskytnou a nabídne tipy, jak některým předejít. Hledání vhodného mixu "domácích" a "cizích" prostředků je dlouhodobý úkol, k němž zatím není dostatek praktických zkušeností. Tento příspěvek uvádí hlavní doporučení a především motivuje k dalšímu experimentování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.