How Do Students Rate Textbooks? A Review of Research and Ongoing Challenges for Textbook Research and Textbook Production

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Jak žáci hodnotí učebnice? Přehled výzkumů a výzvy pro výzkum a tvorbu učebnic
Autoři

KNECHT Petr NAJVAROVÁ Veronika

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Journal of Educational Media, Memory, and Society
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://berghahn.publisher.ingentaconnect.com/content/berghahn/emms/2010/00000002/00000001/art00001
Doi http://dx.doi.org/10.3167/jemms.2010.020101
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova EVALUATION; STUDENTS; TEXTBOOKS; TEXTBOOK RESEARCH
Přiložené soubory
Popis This article argues in favor of including students in textbook research. As teachers decide which textbooks to use in their classrooms, they are the ones who influence textbook development. The article presents a research review of students' evaluations of textbooks, demonstrating that inviting students into the debate may result in interesting stimuli for improving textbooks. The article also discusses suggestions based on student feedback.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.