Individuální preference při učení úzkostných žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Démuthová, S. (Ed.): Kondášove dni 2009. Zborník príspevkov. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | learning; learning styles; trait-anxiety |
Popis | Ve sdělení jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen zmapovat styly učení - individuální preference při učení žáků ve věku 12-14 let (tj. zjistit, co žáci dělají a co jim nejlépe vyhovuje, když se učí), zjištění míry jejich úzkostnosti jako trvalé osobnostní vlastnosti, ale rovněž prozkoumání vztahu mezi styly učení a úzkostností. Dílčími cíli bylo zjištění rozdílů ve stylech učení mezi chlapci a dívkami a odhalení rozdílů ve stylech učení mezi žáky navštěvujícími základní školu a gymnázium. Dále byly sledovány rozdíly v míře úzkostnosti mezi pohlavím a mezi žáky navštěvujícími výše uvedené typy škol. |