Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Vývoj v oblasti profesního vzdělávání dospělých po roce 1989 v ČR lze rozčlenit do dvou fází, přičemž obě tyto fáze mají charakter transformace - proměnily se vnější i vnitřní podmínky realizace učení a vzdělávání, což zasáhlo podstatu celého systému i diskurz profesního vzdělávání dospělých. První transformace měla primárně ekonomický charakter a jejím průvodním jevem byl určitý chaos v představě o roli profesního vzdělávání dospělých a lidských zdrojů v ekonomice a společnosti. Druhá transformace má zřejmě charakter andragogický a jejími zjevnými znaky jsou v první řadě změna diskurzu učení se a vzdělávání dospělých v profesním a pracovním kontextu, dále proměna kultury organizace práce a učení a konečně prosazování nových řešení existujících sociálních a ekonomických problémů i otázek vzdělávání dospělých a rozvoje lidských zdrojů. |
Související projekty: |