Angažovanost žáků ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy

Logo poskytovatele
Autoři

ŠEĎOVÁ Klára ŠVAŘÍČEK Roman

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogická orientace: odborný čtvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www Full text
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Pupils` willingness to communicate; receptive dimension; productive dimension; cognitive learning; affective learning; active and inactive pupils
Popis Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu pedagogické komunikace řeší otázku žákovské angažovanosti ve výukové komunikaci. Ukazuje, v jaké míře se žáci zapojují do komunikace ve školní třídě a jak to souvisí s efektivitou jejich učení. Zároveň zkoumá perspektivu učitelů, kteří se spontánní žákovskou angažovaností nakládají tak, aby dosáhli naplnění svých záměrů, mezi nimiž dominuje plynulý a bezproblémový průběh hodiny na straně jedné a pedagogický imperativ aktivizace všech žáků na straně druhé.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.