Role učitele při integraci žáka se sluchovým postižením
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Basic education; inclusion; integration; hearing impairment; the case study. |
Popis | Vzdělávání na 1. stupni základní školy navazuje na předškolní vzdělávání a usnadňuje přechod žáků z volnějšího a příznivějšího prostředí mateřské školy do povinného, pravidelného a systematického vzdělávání. Začátek základní školy patří k nejnáročnějším obdobím, protože přináší časové a režimové změny, pravidelnost, jiný způsob práce, nové prostředí, nové spolužáky i učitele. Podívejme se, jaké změny může přinést žákům se sluchovým postižením vzdělávání v běžné základní škole. Uvádím zde část výzkumu - případovou studii devítiletého chlapce se sluchovou vadou v pásmu středně těžké až těžké nedoslýchavosti. Sleduji především chlapcovo zařazení do vzdělávacího procesu a jeho vývoj. Plné znění příspěvku je v elektronické podobě na CD. |
Související projekty: |