Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problému ve výuce na základních školách

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KNECHT Petr JANÍK Tomáš NAJVAR Petr NAJVAROVÁ Veronika VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2010
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Orbis scholae
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=85&Itemid=81
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova competence; key competencies; problem-solving competence; teaching/learning culture; opportunities to learn; learning task; video study; instruction
Popis Studie představuje koncept (klíčových) kompetencí a zaměřuje se na povahu příležitostí k jejich rozvíjení. S oporou o videozáznamem zprostředkované pozorování výuky fyziky autoři analyzují možnosti a limity rozvoje klíčových kompetencí, a to na příkladu kompetence k řešení problémů. V souvislosti s tím se pokoušejí o operacionalizaci tohoto konstruktu pro potřeby empirického výzkumu. Předkládaný přístup spočívá v didaktické analýze učebních úloh, s nimiž jsou žáci ve výuce konfrontováni.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.