Vrstevnická výuka a výchova ke zdraví ve Školním vzdělávacím programu pro základní vzdělávání
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2010 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Případová studie představuje využití vrstevnického vyučování a učení ve studijním programu studentů Učitelství přírodopisu pro základní školu na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na efektivitu výuky integrovaného výukového programu, použitého jako model zkušenostního učení, metodou experimentu. Integrované výukové programy studentů jsou jako modely zkušenostního učení cíleně orientovány na výchovu ke zdraví, jako součást vzdělávání pro udržitelnost na pracovišti Kejbaly katedry biologie. Toto terénní středisko umožňuje začlenění alternativní pedagogické praxe studentů do odborných didaktických předmětů. Používání vrstevnického vyučování je experimentálně využíváno ve výuce pěstitelství. Jeví se, že takto vzniká prostředí, ve kterém studenti přebírají více odpovědnosti za vlastní učení a sebereflexi. |
Související projekty: |