Visual Perception and Psychomotoric Tempo as Personality Characteristics
Název česky | Vizuální percepce a psychomotorické tempo jako osobnostní charakteristiky |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2010 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek srovnává schopnosti zrakového vnímání a usuzování dětí na počátku školní docházky. V rámci výzkumné studie byla vyvinuta počítačová metoda, tzv. „Perception test“. Dětem byly tachystoskopicky prezentovány vždy dva geometrické objekty – shodné či lišící se barvou, tvarem či množstvím. Děti mají rozhodnout, zda se jedná o dva stejné či různé podněty. Je měřen celkový čas, které dítě potřebuje k zadání odpovědi. Výsledky ukazují, že neexistují statisticky významné rozdíly v průměrném počtu správných odpovědí mezi dětmi pocházejícími z různých etnik. Rozdíly se však vyskytují v průměrném celkovém čase, které dítě potřebuje k zodpovězení všech položek. Tyto rozdíly jsou částečně způsobeny tím, že děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí mají obvykle nižší naučené schopnosti práce s počítačem a v průběhu testu se teprve učí manipulaci s myší, a tudíž jim zadání správné odpovědi trvá delší dobu. |