Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | ProInflow |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://pro.inflow.cz/reflexe-trendu-ve-vzdelavani-mezi-reprezentanty-oboru-informacni-studia-knihovnictvi-studie-zamerova |
Obor | Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi |
Klíčová slova | learned disputation; focus groups study; curriculum arrangement in LIS studies; change of LIS teaching concept |
Popis | Příspěvek popisuje organizaci studie zaměřovaných skupin, které se zúčastnili zástupci vysokoškolských vzdělávacích institucí oboru Informační studia a knihovnictví a která se uskutečnila v rámci diskusního setkání akademických odborníků na Učeném hádání na FF MU v Brně. Po popisu metody a její realizace jsou analyzovány výsledky diskuze na téma virtuální spolupráce, které odhalují principy, podle nichž byla na jednotlivých institucích formována učební kurikula. Studie také popisuje, jak vnímají a jaké postoje zaujímají akademičtí odborníci ke změnám v pojetí výuky, k vlivu informačních a komunikačních technologií a služeb na výuku a možnosti jejich využití pro spolupráci mezi obory ISK. |