Od sociální satiry k melodramatu. Hry Oskara Braatena jako filmové předlohy.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Iluminace. Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Odkaz na webové stránky časopisu |
Klíčová slova | Oscar Braaten |
Popis | Studie se zabývá třemi norskými filmy z třicátých let (Velký křest, Slušní lidé a Dítě), které byly založeny na populárních hrách současného norského autora Oskara Braatna. Autorka zkoumá adaptační vzorce zvolené jednotlivými režiséry (Tancred Ibsen, Leif Sinding a Rasmus Breistein) a zkoumá vliv dramatika na scénáře a konečnou podobu filmů. Článek uvádí tyto filmy do širšího historického kontextu, který ukazuje vývoj norské kinematografie v kontrastu a korespondenci s kinematografií kulturně mocnějších sousedů Švédska a Dánska. Text se také zabývá fenoménem adaptace dramatických textů pomocí teorií Egila Törnqvista a Julie Sandersové. |