E-learning – tradice, současnost a budoucnost
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sco.muni.cz/2011/scoproc.html |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | e-learning; ICT; student; teacher; higher education; research |
Popis | E-learning je často vnímán jako současné téma s velkým potenciálem do budoucna. Nahlížíme-li však toto téma pedagogickým úhlem pohledu, pak nelze jednoduše přehlédnout minulost a tradici ve vzdělávání, která může být zdrojem zajímavých poznatků či inspirací k přemýšlení. V první části příspěvku se proto autor věnuje minulosti, kde ukáže některé pedagogické názory či teorie, které svým způsobem spoluvytvářejí tradici. V další části textu se zaměří na současnost, přičemž se zaměří na klíčové aktéry e-learningu – učitele a studenta. Na základě českých i zahraničních výzkumů ukáže problematiku e-learningu z poněkud jiného úhlu pohledu než bývá běžné. V závěrečné části bude pozornost věnována budoucnosti, kterou je možné jen stěží přesně předpovídat. Je však možné alespoň naznačit budoucí trendy v e-learningu. Některé z nich lze souhrnně označit jako tzv. mizející „e“. |
Související projekty: |