Kontrastivní analýza studentských překladů a aktuální členění větné z hlediska didaktiky překladu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Preklad a tlmočenie 9 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | contrastive analysis; translation teaching functional sentence perspective; FSP |
Popis | Článek vycházející z analýzy menšího korpusu studentských překladů z angličtiny do češtiny se soustředí na nedostatky v cílových textech z hlediska aktuálního členění větného. Autorka identifikovala tři typy situací zvyšujících pravděpodobnost výskytu řešení chybného s ohledem na aktuální členění větné. Článek předkládá návrhy, jak se v didakticky zaměřit na předcházení těmto chybám i jak snížit vysoký výskyt chyb tohoto druhu příznačný zejména pro některé studenty. |