Psychodiagnostické nástroje v práci školních psychologů

Autoři

LAZAROVÁ Bohumíra ČAPKOVÁ Miroslava SVOBODOVÁ Miloslava KUBÍČKOVÁ Naděžda

Rok publikování 2011
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Školní psychologie je v České republice relativně nově rozvíjenou disciplínou a relevantních údajů o práci a zkušenostech školních psychologů zatím není mnoho. V souvislosti se snahami o vymezování náplně práce školních psychologů se diskutuje o širokém záběru práce a někteří autoři zdůrazňují přesun od diagnostiky žáků k práci s učiteli a celým systémem. Cílem příspěvku je prezentovat některé teoretické a empirické poznatky vztahující se k práci školních psychologů v České republice. Autorky přitom čerpají mj. také ze zkušeností, které získaly jako metodičky školních psychologů v rámci projektu Vzdělávání, informace, kariéra - Rozvoj školních poradenských pracovišť. Nabízejí také výsledky spíše subtilního doatzníkového šetření, které provedly mezi školními psychology, s cílem získat přehled o využívání diagnostických nástrojů ve školně psychologické praxi a poznat alespoň dílčím způsobem postoje školních psychologů k diagnostice.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.