Principy biofilní teorie vzdělávání v přípravě budoucích učitelů
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání: kooperace, participace, konsekvence. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | principles paradigm estrangement participation |
Popis | Článek je součástí výzkumu katedry pedagogiky vztahujícího se k problematice kompetencí budoucích učitelů.Článek se zabývá problematikou čtyř základních principů biofilní teorie vzdělávání a tím, jakou pozici by tyto principy mohly zaujímají při vzdělávání budoucích učitelů. Zmiňovanými principy jsou změna paradigmatu, informace, odcizení a angažovanost. Je zdůrazněna kompetence kooperace a participace. Text je třetím článkem v rámci jednoho projektu a navazuje tak na texty, které se zabývaly problematikou odcizení a problematikou antropocentrických a ekocentrických hodnot při vzdělávání budoucích učitelů. |
Související projekty: |