Zátěžové situace, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy

Autoři

MILLOVÁ Katarína TŮMA Pavel TYRLÍK Mojmír ŠAŠINKA Čeněk JANKOVSKÁ Markéta

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://www.muni.cz/research/projects/10870?lang=cs
Obor Psychologie
Klíčová slova demanding life situations; appraisal; coping; adolescence
Popis Cílem studie byla analýza zátěžových situací, jejich vnímání a zvládání u žáků základní školy. Výzkumný soubor tvořilo 206 žáků ve věku 13 – 15 let. Nejčastějšími situacemi byly rodinné konflikty, smrt blízkého člověka a problémy ve škole. Nejvíce zatěžující byly smrt blízkého člověka a partnerské problémy. Žáci nejčastěji využívali ke zvládání fantazijní únik, nejméně sebeobviňování. Korelační analýza ukázala významné vztahy mezi hodnocením situace a strategiemi řešení problému, kognitivní restrukturací, vyjádření emocí, sociální izolací a fantazijním únikem.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.