The dream of a perfect body come true : Multimodality in cosmetic surgery advertising

Název česky Splněný sen o krásném těle : Multimodalita v reklamě na estetickou chirurgii
Autoři

LIROLA María Martínez CHOVANEC Jan

Rok publikování 2012
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Discourse & Society
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://das.sagepub.com/content/23/5/487
Doi http://dx.doi.org/10.1177/0957926512452970
Obor Jazykověda
Klíčová slova multimodality; gender; advertisting; discourse; critical discourse analysis; cosmetic surgery; transitivity; gender roles; stereotype; visual grammar; sexism
Popis Článek se zabývá multimodálními a rétorickými strategiemi v reklamě na plastickou chirurgii, a to se zaměřením na souhru mezi verbálním a vizuálním kanálem. Článek analyzuje způsob, jak je v reklamních textech k ekonomickým účelům využívána mediální konstrukce idealizovaného ženského těla. Kategorie "ženskosti" je v převládající západní ideologii založena na spotřebě produktů a služeb týkajících se vlastního těla, a to na pozadí (mužských) očekávání toho, jak má vypadat ideální ženské tělo. V této situaci se mohou ženy z různých důvodů identifikovat se super-ideálními sexualizovanými stereotypními představami, které jsou jim nabízeny. Multimodální analýza představuje velmi efektivní prostředek pro studium sexistických ideologií, neboť především vizuální kanál může neverbálně využívat a reprodukovat stereotypní reprezentace.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.