Bariéry v přístupu ke vzdělání očima sociálně vyloučených adolescentů

Logo poskytovatele
Autoři

KÁNSKÁ Martina

Rok publikování 2011
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Cílem příspěvku je představit subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělání pohledem sociálně vyloučených adolescentů. V úvodu příspěvku se zabývám sociálním vyloučením a důsledky pro život lidí, kteří v žijí v podmínkách sociálního vyloučení. Dále představuji úryvky rozhovorů se sociálně vyloučenými adolescenty, kteří vypadli ze vzdělávacího systému na základním nebo středoškolském stupni. Jejich úhel pohledu doplňuji o jednu kazuistiku a svou vlastní zkušenost s jednáním se školami a dalšími institucemi. Mým záměrem bylo zamyslet se nad tím, jak mohou vzdělávací instituce, rodina a společnost, přispívat k vypadávání ze vzdělávacího systému. Jedná se však o subjektivní pohled na bariéry v přístupu ke vzdělávání, přičemž není cílem tohoto příspěvku celý problém takto zjednodušit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.