ICT v českých základních školách – ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Pro začleňování ICT do vzdělávání v České republice byl velmi významný rok 2001, kdy byla zahájena Státní informační politika ve vzdělávání, která nastartovala masovou informatizaci českých škol. Deset let je v oblasti začleňování ICT do vzdělávání poměrně dlouhá doba a je namístě se ptát, jaká je vlastně v současné době situace v základních školách ve vybavení a využívání ICT. Příspěvek se zaměří na to, co říkají kvantitativní data o ICT v základních školách v ČR. Výsledky totiž naznačují, že díky Státní informační politice ve vzdělávání se podařilo vybavit školy prostředky ICT. Dále se ukazuje, že sice byla velká část učitelů proškolena v práci s ICT, ale jen poměrně malá část jich byla vzdělávána v didaktickém využití moderních technologií. Proto je zajímavé sledovat, zda a jak učitelé využívají ICT přímo ve výuce. Česká strategie je rovněž srovnávána se slovenskou strategií. |
Související projekty: |