Vzdělávání v ČR v 21. století – školy, učitelé a žáci (čtenáři) v éře digitálních médií

Autoři

ZOUNEK Jiří PETROVÁ KAFKOVÁ Marcela

Rok publikování 2011
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Na přelomu milénia byly nastartovány procesy, které vedly k poměrně masové implementaci ICT do vzdělávání. Na počátku této „nové éry“ stály zejména dokumenty Státní informační politika - cesta k informační společnosti, Koncepce státní informační politiky ve vzdělávání či tzv. Bílá kniha. Možná si už dnes ani neuvědomujeme, co všechno se za těch posledních přibližně deset let všechno ve vzdělávání stalo či snad lépe, co vše se změnilo. Příspěvek se snaží přiblížit poslední dekádu a dění v oblasti ICT ve vzdělávání na základě kvantitativních i kvalitativních výzkumů, které mohou poměrně názorně ukázat, co se událo v poslední době ve školách, ale i mimo ně, např. ve vzdělávání dospělých. Autoři se v části svého příspěvku zaměří rovněž na žáky, které budou vnímat nejenom jako „děti školou povinné“, ale také jako čtenáře či návštěvníky knihoven.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.